Zasady Rekrutacji na rok szkolny 2014/2015
ZSP-43192.4.13/14
Regulamin rekrutacji w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. I. J. Paderewskiego w Sulejówku w roku szkolnym 2014/2015
- Podstawa Prawna
- Ustawa o systemie oświaty z dn. 7 września 1991 r. (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 7 września 2004r.z późn. zm. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. (Dz.U. z 2004r. Nr 199, poz. 2046),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji i sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. (Dz.U. z 2002r. Nr 13, poz. 125),
- Ustawa z dn. 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela – tekst jednolity (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.),
- Zarządzenie nr 6 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 10 lutego 2014 roku w sprawie rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015.
- Statut Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sulejówku.
- Terminarz
- Kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych kwestionariusze – podania, stanowiące podstawę utworzenia bazy kandydatów:
- od 12 maja od godz. 1000 do 23 maja do godz. 1500,
- od 20 czerwca od godz. 1000 do 24 czerwca do godz. 1600 kandydaci mogą dokonywać zmiany wyboru szkół lub składać wnioski, jeżeli nie dokonali tego w terminie określonym w pkt. 1a z uzasadnionych przyczyn losowych;
- Terminy rekrutacji kandydatów na rok szkolny 2014/2015 do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego, zasadniczej szkoły zawodowej:
- od 27 czerwca od godz. 1100 do 30 czerwca do godz. 1600 kandydaci składają dokumenty do nie więcej niż trzech szkół, w tym:
- oryginały lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył) świadectwa ukończenia gimnazjum,
- oryginały lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
- zaświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie.
Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
Kandydaci składają dokumenty, o których mowa powyżej, w szkołach, w których mają złożone wnioski. Funkcjonuje w naszej szkole elektroniczne wspomaganie rekrutacji, a kandydat wybrał trzy szkoły, może złożyć jedną kopię świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum w szkole pierwszego wyboru.
- od 1 lipca od godz. 900 do 3 lipca do godz. 1500 szkolna komisja rekrutacyjna prowadzi postępowanie rekrutacyjne według kryteriów ustalonych przez szkołę,
- do 3 lipca do godz. 1600 szkolna komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej i kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia,
- od 4 lipca do 7 lipca kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają oświadczenia potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum. Kandydaci do szkoły zawodowej otrzymują ze szkoły skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy, który wydaje zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie (zaświadczenie należy złożyć do 25 sierpnia w sekretariacie szkoły),
- 8 lipca do godz. 1600 szkolna komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych (lub informację o liczbie wolnych miejsc) uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia,
- od 25 sierpnia do 29 sierpnia Szkolna Komisja Rekrutacyjno-Kwalifikacyjna przeprowadza dodatkową rekrutację (jeśli na listach do oddziałów pozostały wolne miejsca) zgodnie z art. 1 pkt 11, art. 20 zd ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7).
- od 27 czerwca od godz. 1100 do 30 czerwca do godz. 1600 kandydaci składają dokumenty do nie więcej niż trzech szkół, w tym:
- Kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych kwestionariusze – podania, stanowiące podstawę utworzenia bazy kandydatów:
- Kryteria rekrutacji
- Ustala się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów:
- 200 punktów - maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych a także za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum (oraz za inne osiągnięcia kandydatów odnotowane na świadectwie), w tym:
- 100 punktów - liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę oraz za inne osiągnięcia ucznia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum:
- sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę:
- 18 punktów - stopień celujący,
- 14 punktów - stopień bardzo dobry,
- 10 punktów - stopień dobry,
- 6 punktów - stopień dostateczny,
- 2 punkty - stopień dopuszczający,
- sposób przeliczania na punkty osiągnięć ucznia wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum:
- 13 punktów - za tytuł finalisty w co najmniej jednym konkursie, którego program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, lub za tytuł laureata innego konkursu, organizowanych przez kuratora oświaty co najmniej na szczeblu wojewódzkim - zasady organizacji tych konkursów określone zostały w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz.U. Nr 13, poz.125).
- Finalista lub laureat więcej niż jednego konkursu uzyskuje 13 punktów.
- 7 punktów - za tytuł finalisty w co najmniej jednym konkursie organizowanym przez kuratora oświaty - zasady organizacji tych konkursów i olimpiad określone zostały w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz.U. Nr 13, poz.125).
- Finalista więcej niż jednego konkursu uzyskuje 7 punktów.
- W przypadku przyznania 13 punktów nie przyznaje się 7 punktów.
- 5 punktów - niezależnie od liczby zawodów, w których kandydat brał udział, za uzyskane wysokie miejsce - nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem - w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkół, co najmniej na szczeblu wojewódzkim lub ogólnopolskim.
- 2 punkty - niezależnie od liczby zawodów, w których kandydat brał udział, za uzyskane wysokie miejsce - nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem - w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkół, co najmniej na szczeblu powiatowym (w przypadku przyznania 5 punktów za osiągnięcia na szczeblu wojewódzkim lub ogólnopolskim nie przyznaje się 2 punktów za osiągnięcia na szczeblu powiatowym).
- 2 punkty - za osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu lub środowiska szkolnego.
- 2 punkty - za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem.
- do 6 punktów - za średnią arytmetyczną zaokrągloną do trzech miejsc po przecinku, uzyskaną z obowiązkowych zajęć edukacyjnych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz religii lub etyki (w przypadku braku oceny z wymienionych wyżej zajęć edukacyjnych, zajęć tych nie uwzględnia się przy obliczaniu średniej arytmetycznej).
- przy obliczaniu średniej arytmetycznej przyjmuje się następujące wartości punktowe dla stopni:
- 6 punktów - stopień celujący,
- 5 punktów - stopień bardzo dobry,
- 4 punkty - stopień dobry,
- 3 punkty - stopień dostateczny,
- 2 punkty - stopień dopuszczający.
- sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę:
- 100 punktów - liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum. Szczegółowe wyniki egzaminu wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu:
- języka polskiego,
- historii i wiedzy o społeczeństwie,
- matematyki,
- przedmiotów przyrodniczych: geografii, biologii, chemii, fizyki,
- języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym,
należy przeliczać na punkty przyjmując współczynnik 0,2 (np. uczeń uzyskał z matematyki wynik - 70%, co daje w rekrutacji 14 punktów).
- 100 punktów - liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę oraz za inne osiągnięcia ucznia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum:
- 200 punktów - maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych a także za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum (oraz za inne osiągnięcia kandydatów odnotowane na świadectwie), w tym:
- Ustala się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów:
- UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE REKRUTACJI DO SZKÓŁ DLA MŁODZIEŻY NA PODBUDOWIE GIMNAZJUM
- Rekrutacja do szkoły jest prowadzona z wykorzystaniem systemu informatycznego( LO i ZSZ).
- Kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w sekretariacie szkoły pierwszego wyboru kwestionariusze - podania wydrukowane z Systemu wraz z niezbędnymi kopiami zaświadczeń (kopie zaświadczeń muszą być potwierdzone przez szkoły, w których są one wymagane).
- Szkoła przyjmuje wyłącznie podania podpisane przez kandydata i rodziców (prawnych opiekunów).
- W trakcie rekrutacji organizowanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania:
- kandydat składając podanie-kwestionariusz określa pozycję swoich preferencji przyjęcia do danego oddziału,
- każdy z kandydatów zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów lub nie zostaje przyjęty do żadnego oddziału, jeśli do żadnego ze wskazanych oddziałów nie uzyskał wystarczającej liczby punktów zapewniających mu przyjęcie,
- jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów uprawniającą go do przyjęcia do większej liczby oddziałów - zostaje on przydzielony do tego i tylko do tego oddziału, który znajduje się najwyżej na liście jego preferencji,
- kandydat, który zostanie zakwalifikowany do przyjęcia do oddziału, nie będzie umieszczony na listach do przyjęcia do oddziałów o niższych preferencjach, choćby spełniał kryteria przyjęć do tych oddziałów,
- kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły składając dokumenty, posługuje się kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum, do którego uczęszczał. Kandydat składa tyle kopii tych dokumentów ile szkół wybrał.
- Kandydat umieszczony na liście przyjętych do danej szkoły składa oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia nauki w danej szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu
- Warunkiem przyjęcia do szkoły jest złożenie pisemnego oświadczenia potwierdzającego wybór i dostarczenie oryginałów dokumentów w terminie określonym w terminarzu.
- W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej dyrektor szkoły powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjno - Kwalifikacyjną (w skrócie SKRK), wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków.
- Szkolna Komisja Rekrutacyjno – Kwalifikacyjna (SKRK):
- podaje informację o warunkach rekrutacji,
- przeprowadza postępowanie rekrutacyjno-kwalifikacyjne zgodnie z kryteriami i warunkami określonymi w regulaminie,
- ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia,
- ogłasza listę kandydatów przyjętych do szkoły,
- podaje informację o wolnych miejscach w szkole,
- rozstrzyga w sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie i nierozstrzygniętych w szczegółowych przepisach, w tym określa warunki i kryteria rekrutacji uzupełniającej i rekrutacji dodatkowej,
- sporządza protokoły postępowania kwalifikacyjnego.
- O kolejności na liście kandydatów decyduje suma punktów uzyskanych przez kandydata w wyniku postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego.
- Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły – w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjno – kwalifikacyjnym mają uczniowie:
- sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,
- kandydaci o ukierunkowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki,
- kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
- W przypadku wyczerpania się miejsc w danym oddziale SKRK może (po ponownym przeliczeniu punktów) zaproponować przyjęcie kandydata do klasy, w której limit miejsc ustalonych przez SKRK, na podstawie punktów kwalifikujących do przyjęcia do tej klasy, nie został wyczerpany.
- W przypadku skreślenia kandydata z listy zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły, na to miejsce wpisuje się kolejnych kandydatów z listy rezerwowej.
- Liczbę przyjętych kandydatów określa dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sulejówku w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
- Szkoła zastrzega sobie prawo nie otwarcia danego oddziału w przypadku małej liczby kandydatów.
- Po utworzeniu oddziału Dyrektor ma możliwość, kierując się potrzebami edukacyjnymi przyjętych uczniów, zmienić przedmioty rozszerzone w ofercie kształcenia.
- Kandydatom, którzy wybrali klasę, w której zabrakło dla nich miejsca proponowane będzie miejsce w innym oddziale uzgodnionym z zainteresowanym uczniem lub jeśli w danym oddziale nie będzie wymaganej liczby osób utworzona zostanie klasa dwuoddziałowa.
- O przyjęciu do klasy pierwszej ucznia powracającego z zagranicy decyduje Dyrektor szkoły.
- Tryb odwołania od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej:
- Odwołanie w kwestiach wynikających z naruszenia przepisów prawa przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną należy składać w terminie do 3 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji do Dyrektora szkoły.
- Kwestie sporne rozstrzyga Dyrektor w terminie 7 dni od złożenia odwołania.
- Decyzję podjętą przez dyrektora szkoły uważa się za ostateczną.
- Planowane klasy pierwsze w roku szkolnym 2014/2015
- w liceum ogólnokształcącym
Planowane klasy pierwsze w liceum ogólnokształcącym Klasa
Przedmioty w zakresie rozszerzonym
Punktowane zajęcia edukacyjne na świadectwie ukończenia gimnazjum
IA. Dziennikarska
j. polski, j. angielski, historia
j. angielski, historia, wos
IB. Informatyczno-Sportowa
biologia, geografia, informatyka
biologia, geografia, informatyka
IC. Medyczna
j. angielski, biologia, chemia
j. angielski, biologia, chemia
język angielski we wszystkich klasach jako kontynuowany, a pozostałe języki obce: (niemiecki, włoski, francuski) – jeden do wyboru przez ucznia.
- w zasadniczej szkole zawodowej - IW wielozawodowa
- w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych - ID ogólna
- w szkole policealnej - IS technik administracji
- w liceum ogólnokształcącym
- Dokumenty wymagane od kandydatów:
Kandydaci do liceum ogólnokształcącego i zasadniczej szkoły zawodowej składają:- Kwestionariusz-podanie o przyjęcie do liceum/zsz na druku potwierdzony podpisem kandydata oraz prawnego opiekuna.
- Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum.
- Zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku w gimnazjum.
- Trzy fotografie (podpisane).
- Odpis aktu urodzenia (kopia).
- Karta zdrowia, bilans zdrowia
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie (do ZSZ).
- Kwestionariusz-podanie o przyjęcie do szkoły na druku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych potwierdzone podpisem kandydata.
- Świadectwo ukończenia szkoły niższego stopnia: gimnazjum (LOD), szkoły średniej (SP).
- Dwie fotografie (podpisane).
- Odpis aktu urodzenia (kopia) lub kserokopia dowodu osobistego.
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie (SP).
- Zaświadczenie w przypadku zwolnienia z praktyk zawodowych o zatrudnieniu i wykonywaniu zadań zgodnych z zawodem technika administracji w szkole policealnej.